onsdag 13. mars 2013

Vær tilstede i ditt liv......

Å være tilstede i sitt liv, det høres litt voldsomt ut...! Men det er faktisk utrolig viktig. Spørre seg selv noen ganger, hva vil jeg ? Hvem er jeg ? Er jeg her jeg vil være......?
Kjenne på magefølelsen hva som er bra for meg.
Alle merker vi stresset, alle skal vi være sååå perfekte, alle ukeblader/reklame hjelper oss med vår dårlige samvittighet. Vi burde jo klare å forbli slanke/sunne og supermamma/pappa ........

Men det å stoppe opp, senke skuldrene, trekke pusten langt ned i magen og bare lytte til pusten din....har du prøvd det noen gang...pust dypt ...hold pusten og mens du puster ut .....la den ta med seg avfallstoffene ut. Gjenta det noen ganger og du vil føle hvor godt det gjør.

Er det ikke rart at på de feriene hvor du ikke har vært tilstede ( mentalt) husker du lite ?
Hva er vitsen med å reise da ?

Sett ned farten, livet er kort....ingenting er mer dyrebart enn øyeblikket......og det er der du er NÅ......

Du kan velge om du vil sitte på benken og se på at livet går sin gang eller om du vil bli med på turen.

Jeg velger å bli med på turen, så tar jeg heller de gledene og sorgene som jeg møter på veien.
Jeg vet at de kommer....men jeg er glad i det livet jeg har fått :-)

Vær raus med deg selv og del et smil til de du møter på din vei.

Jeg ønsker deg det beste av det beste til vi møtes igjen...........Marie







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar